Hoe voelt het om deel uit te maken van Obelink, vooral in het bijzondere jaar waarin het 65-jarig jubileum gevierd wordt? Wat maakt Obelink volgens jou zo speciaal als werkgever?
“Het is super om deel uit te maken van Obelink en persoonlijk vind ik elk jaar weer bijzonder, maar een jubileum maakt het natuurlijk extra speciaal. Obelink kennende komt er ook weer een fantastisch feest om deze mijlpaal te vieren en dat is altijd leuk! Obelink is als werkgever voor mij speciaal omdat er echt gekeken wordt naar de mens en wat jij kunt en wilt en er zijn écht voor iedereen mogelijkheden om te groeien binnen de Obelink, of je nu jaren gestudeerd hebt of je ervaring intern hebt opgedaan, het gaat om wat je kunt, wilt en wat je leuk vindt.”
Hoe ben je bij Obelink betrokken geraakt en hoe is je ervaring in de loop van de jaren veranderd?
“Ik ben 15 jaar geleden begonnen bij Obelink, ik was destijds gestopt met mijn studie. Ik heb toen 1,5 jaar in de winkel gewerkt, onder andere als verkoper op de afdeling Tenten. Na nog een studie en wat jaren als weekendkracht ben ik de retouren van de webshop gaan controleren, toentertijd nog in Aalten en daar uiteindelijk doorgegroeid binnen de logistiek. In die 15 jaar heb ik Obelink zien groeien, zowel in het aantal collega’s als het aantal orders, maar zeer zeker ook als organisatie. Heel veel dingen zijn organisatorisch enorm veel beter en professioneler geregeld.”
Met zoveel jaren aan geschiedenis, zijn er enkele tradities binnen Obelink welke je graag met nieuwe collega's zou willen delen? En hoe dragen deze tradities bij aan een positieve werkomgeving?
“Er zijn super veel leuke herinneringen, dingen die we samen met collega’s hebben doorgemaakt. Zoals collectief brakke dagen na Obelink feesten waarbij het motto “Als je er maar bent” er een is. En elk jaar vraag je je weer af waarom die zomerborrel toch op donderdag is, maar de werkdag na de zomerborrel is uiteindelijk onderdeel van het feest en de traditie. Die dag staat voor mij in het teken van de cultuur bij Obelink, het samenwerken, samen de schouders eronder, ook als je je een dag wat minder voelt, dat je er op kan rekenen dat je collega’s er ook zijn en je het samen doet.”
Met 65 jaar geschiedenis hebben we veel veranderingen doorgemaakt. Wat zijn volgens jou enkele van de meest opmerkelijke veranderingen of mijlpalen die je hebt meegemaakt tijdens je tijd bij Obelink?
“Voor mij is dat toch wel de enorme groei van de afgelopen jaren, toen ik begon in de logistiek hadden we een kleine webshop en verstuurden we enkele pakketjes per dag. Nu versturen we dagelijks vele pakketten naar 7 landen in Europa. Uiteindelijk heeft deze groei geleid tot een succesvolle implementatie van het nieuwe Warehouse Management System in 2022 en de livegang van de Kampeergelukfabriek in 2023. Bij deze twee dingen ben ik zelf heel intensief betrokken geweest en dat ga ik nooit meer vergeten.”
Hoe heeft Obelink zich aangepast aan de veranderende tijden en de evoluerende behoeften van zowel medewerkers als klanten? Zijn er specifieke dingen die je opvallen?
“Ik heb het al eerder genoemd maar voor medewerkers is er een stuk professionalisering binnen de organisatie die voor veel goeds gezorgd heeft, dit alles zonder dat het algemene Obelink gevoel en cultuur heel erg veranderd is. Voor de klant zijn we ook continu bezig, denk aan het kleiner en duurzamer verpakken binnen de logistiek maar ook het uitbreiden en verbeteren van onze eigen merk artikelen. Of het gebruiksvriendelijker maken van de website en contactmogelijkheden, eigenlijk alles om het voor de klant maar aantrekkelijker te maken om te kiezen voor Obelink.”
Benieuwd hoe jij kunt groeien met een baan bij Obelink? Neem gerust eens contact met ons op om te kijken naar de mogelijkheden!